Copyright © 2020. All Rights Reserved

КАК ДА НАМАЛИМ ВРЕДНОТО ВЪЗДЕЙСТВИЕ НА СИНЯТА СВЕТЛИНА?

21 март 2021
КАК ДА НАМАЛИМ ВРЕДНОТО ВЪЗДЕЙСТВИЕ НА СИНЯТА СВЕТЛИНА?

Светът днес до голяма степен разчита на употребата на смартфони, таблети, лаптопи и други технологии с дисплеи, които произвеждат големи количества синя светлина. Излъчването от екраните на тези цифрови устройства има неблагоприятно въздействие върху клетките на ретината и макулата.

Здравните специалисти са загрижени за възможните дългосрочни ефекти от прекаленото излагане на синя светлина, защото човешкото око не е привикнало към такова натоварване. Предната структура на окото (роговицата и лещата) са много ефективни в блокирането на UV лъчите и всъщност по-малко от 1% от UV лъчението от слънцето достига до ретината. От друга страна, практически цялата видима синя светлина преминава през роговицата и лещата и достига до ретината.

Затова ако прекарвате часове наред пред екраните, най-вероятно рано или късно ще почувствате дискомфорт в очите, дразнене, умора, главоболие или замъглено зрение.

 

Кои са източниците на синя светлина:

  • Флуоресцентни лампи;
  • LED осветление;
  • LED телевизори и дисплеи;
  • Компютърни монитори;
  • Лаптопи;
  • Смартфони;
  • Таблети.

 

Най-големият източник на синя светлина е слънцето. Въпреки, че количеството синя светлина, излъчвана от цифровите устройства, е по-малко в сравнение с това на слънцето, съществува голяма вероятност електронното излагане на синя светлина да бъде по-вредно, поради близостта и количеството време, прекарано пред дисплеите.

Синята светлина е от съществено значение и за поддържане на здравословен циркаден ритъм (цикъл сън-събуждане). Гледането на телевизия в леглото вечер, или използването на телефон/таблет може да затрудни заспиването. Само 2 часа излагане на синя светлина през нощта може да забави или дори да спре освобождаването на хормона на съня мелатонин. 

 

Ето какво може да направите, за да предотвратите или поне намалите вредното въздействие на синята светлина:

  • Ограничете времето пред екрана и правете чести почивки, за да си починат очите;
  • Избягвайте да седите пред телевизора/телефона/таблета поне 3 часа преди лягане;
  • Намалете яркостта на екраните от настройките, за да намалите количеството синя светлина;
  • Използвайте покрития за намаляване на отблясъците и антирефлекс , които също блокират синята светлина;
  • Подхранвайте очите с подходящите хранителни вещества, за да поддържате нормална зрителна функция. Всичко необходимо за очното здраве се съдържа в 100% натуралния продукт „Визиозон“.

ПРИРОДНО ТРИО ПЕЧЕЛИ БИТКАТА С БЕЗСЪНИЕТО

Освен така важният за заспиването Мелатонин, в „Релаксзон“ се съдържат още две изключително ценни съставки: Магнезий и Гама-аминомаслена киселина /ГАМК/. Магнезият подпомага дейността на централната нервна система, а ГАМК е незаменима аминокиселина, която сваля напрежението и възпрепятства прекомерното изгаряне на нервни клетки.

прочети още
БЕЛТЪЧИНИ-ВЕЩЕСТВАТА, БЕЗ КОИТО НЕ МОЖЕМ

Протеините трябва да се приемат ежедневно, тъй като складове и резерви за белтъчини в човешкия организъм няма.

прочети още
СВЕТОВНА ИНОВАЦИЯ В ПРЕДОТВРАТЯВАНЕТО И КОНТРОЛА НАД ДИАБЕТА

Натуралният екстракт „Глуцевия“ доказано намалява кръвната захар и липидните показатели до здравословни нива

прочети още
КАК ДА СЕ СПРАВИМ С ПРОЛЕТНАТА УМОРА

Широко разпространено е схващането, че винаги можем да получим всичко необходимо от храната, но това не винаги е напълно вярно. Често тялото ни „скрива“, че нещо му липсва и болестите, и състоянията, свързани с този недостиг, могат да се развият без видими симптоми. Едно от тези състояния е пролетната авитаминоза-нарушаване на нормалните жизнени процеси в организмам поради продължителното отсъствие на един или няколко витамина.

прочети още