Copyright © 2020. All Rights Reserved

ЗАЩО ПОВЕЧЕТО ЖЕНИ НАПЪЛНЯВАТ ОКОЛО МЕНОПАУЗАТА?

24 март 2021
ЗАЩО ПОВЕЧЕТО  ЖЕНИ НАПЪЛНЯВАТ ОКОЛО МЕНОПАУЗАТА?

Въпреки, че няма убедителни научни данни за това, че менопаузата влияе върху повишаването на килограмите, повечето жени в този период от живота си, започват да покачват теглото си. Това се дължи най-вече на самото остаряване на организма. С напредване на възрастта мускулната маса намалява, докато мазнините се увеличават. Ефект оказват и хормоналните промени, които обаче влияят най-вече на това къде се натрупват мазнините. По време на перименопаузата (периода преди менопаузата, обикновено около 40-те години на жената) нивата на прогестерон и естроген намаляват. От пубертета до перименопаузата, жените са склонни да трупат мазнини най-вече в бедрата и около задните части. Ниските нива на естроген в преходния период обаче насърчават съхранението на мазнните в областта на корема (висцерална мастна тъкан), което е свързано с рискт с инсулиновата резистентност, развитие на диабет тип 2, сърдечно-съдови заболявания и други здравословни проблеми.

Други фактори, допринасящи за увеличаване на теглото в перименопаузата и менопаузата, могат да бъдат повишеният апетит и приема на повече калории, които се появяват в отговор на хормоналните промени. Освен това жените в след менопауза обикновено са по-малко активни, отколкото когато са били по-млади, което намалява енергийните разходи и води до загуба на мускулна маса и увеличаване на мазнините по тялото.

 

Как може да се предотврати наддаването на тегло около менопаузата?

  • Яжте по-малко: Около 50-тата годишнина, само за да поддържате текущото си тегло ви трябват около 200 калории по-малко днвено, отколкото сте приемали 30-те и 40-те си години;
  • Намалете въглехидратите: редуцирането на въглехидратите в менюто помага да се намалят мазнините около корема, които са едни от главните виновници за метаболитните проблеми;
  • Добавете фибри:  диета с високо съдържание на фибри може да подобри чувствителността на клеткита към инсулина;
  • Ограничете алкохола: алкохолните напитки добавят излишни калории към вашата диета и увеличават риска от напълняване;
  • Движете се повече и тренирайте: Физическата активност, включително аеробни упражнения и силови тренировки, могат да ви помогнат да свалите излишните килограми и да поддържате здравословно тегло. С натрупването на мускули тялото ви изгаря калориите по-ефективно - което улеснява контрола на теглото;
  • Почивайте и се отпускайте: Опитайте се да се отпуснете преди лягане и да спете достатъчно, за да поддържате нормални нива на хормоните в организма. Освен това недостатъчния сън увеличава апетита;
  • Помогнете си с подходяща хранителна добавка: приемът на качествен природен продукт може много да помогне в регулирането на хормоналните функции и обмяната на веществата. Такъв продукт е „Фемимодел“, който е създаден специално за жени в перименопауза и менопауза.

КАК ДА СЕ СПРАВИМ С ПРОЛЕТНАТА УМОРА

Широко разпространено е схващането, че винаги можем да получим всичко необходимо от храната, но това не винаги е напълно вярно. Често тялото ни „скрива“, че нещо му липсва и болестите, и състоянията, свързани с този недостиг, могат да се развият без видими симптоми. Едно от тези състояния е пролетната авитаминоза-нарушаване на нормалните жизнени процеси в организмам поради продължителното отсъствие на един или няколко витамина.

прочети още
КАФЕ НА ГЛАДНО СУТРИН ПРИЧИНЯВА СТОМАШНИ ПРОБЛЕМИ

Спазването на режим на хренене създава възможност за ритмична дейност на храносмилателните органи. Нередовното хранене през различно дълги интервали или пък редовното приемане на различни по количество храни довеждат до нарушаване на ритмиката на отделяне на храносмилателните сокове с произтичащите от това вредни последици.

прочети още
МНОГОБРОЙНИ ПРИЧИНИ ДА ИЗПОЛЗВАТЕ МАСЛО ОТ ШЕА

В продължение на векове маслото от Шеа се използва не само като козметична съставка, но и  като лечебен мехлем при болки в ставите, мускулни болки, натъртвания и навяхвания.

прочети още
КОИ СА НАЙ-ЧЕСТИТЕ ПРИЧИНИ ЗА БЕЗСЪНИЕ?

Безсънието е често срещано разстройство на съня, което засяга милиони хора по света. Състои в трудно заспиване, многократни събуждания през нощта, прекалено ранно събуждане сутрин, чувство на умора след ставане от сън. Безсънието не само влияе на енергията ни през деня и настроението, но може да навреди на здравето, ефективността в работата, концентрацията и като цяло да влоши качеството на живот.

прочети още