Copyright © 2020. All Rights Reserved

КОИ СА НАЙ-ЧЕСТИТЕ ПРИЧИНИ ЗА БЕЗСЪНИЕ?

26 март 2021
КОИ СА НАЙ-ЧЕСТИТЕ ПРИЧИНИ ЗА БЕЗСЪНИЕ?

Безсънието е често срещано разстройство на съня, което засяга милиони хора по света. Състои в трудно заспиване, многократни събуждания през нощта, прекалено ранно събуждане сутрин, чувство на умора след ставане от сън. Безсънието не само влияе на енергията ни през деня и настроението, но може да навреди на здравето, ефективността в работата, концентрацията и като цяло да влоши качеството на живот.

Колко часове сън са достатъчни, зависи от конкретния човек и неговия начин на живот, но повечето възрастни се нуждаят от 7-8 часа качествен сън на 24-часов период.

Безсънието може да е сам по себе си основен проблем или да е свързано с други медицински и психични състояния. Всеки човек в живота си е имал моменти на лош сън, но когато проблемът със съня се превърне в хроничен, вече трябва да се вземат мерки.

 

Какво най-често причинява разстройство на съня?

 

Стрес: проблеми в работата, загриженост за здравето или семейството, финансови тревоги, загуба на скъп човек, раздяла с любимия-всички те могат да поддържат ума активен през нощта, което затруднява заспиването.

 

Психични разстройства: тревожните и депресивни състояния, обсесивно-компулсивните разстройства също оказват голямо влияние на качеството на съня. Мрачните картини за съществуващи и несъществуващи проблеми ангажират съзнанието и пречат за отпускането и релаксацията.

 

Лоши навици за сън: липса на рутина и лягане по различно време; дрямка през деня; хранене, непосредствено преди лягане; неудобно легло и неподходяща среда за сън; стимулиращи дейности преди лягане  (използване на компютри, смартфони, телевизори, видео игри)-всички те могат да бъдат причина за трудно заспиване и лош сън.

 

Употреба на  алкохол, кофеин и никотин: кафе, чай, кола-това са все стимуланти, които насърчават бодърстването и пиенето им привечер ще попречи на добрия сън. Алкохолът може да ви помогне да заспите, но той предотвратява по-дълбоките фази на съня и често причинява събуждане посред нощ. Изследвания показват, че пушачите прекарват повече време в лек сън и по-малко време в дълбок сън, за разлика от непушачите.

 

Менопауза: по време на този период от живота, тялото на жената бавно спира да произвежда прогестерон и естроген. Променящият се баланс на хормоните, както и други промени, които обикновено се случват, могат да направят дамите по чувствителни към стреса, което повлиява и съня. Силните горещи вълни пък повишават телесната температура, водят до изпотяване и нерядко са причина за чести събуждания през нощта.

 

Прием на лекарства: приемът на някои медикаменти за алергии, сърдечно-съдови заболявания, депресия, проблеми с щитовидната жлеза, болеста на Паркинсон,  могат да предизвикат безсъние.

 

Медицински проблеми: някои състояния могат да попречат на качествения сън. Такива са например:

  • сънна апнея-при нея дишането прекъсва на моменти и това може да ви събуди многократно през нощта;
  • деменция-при нея човек може да е объркан и неспокоен преди лягане, което да попречи на заспиването;
  • болести, свързани с болка, която пречи на релаксацията (рак, атрит, хронични проблеми с гърба, фибромиалгия);
  • болести, свързани със сърбеж (псориазис, екзема);
  • болест на Паркинсон-хората с това заболяване са склонни да спят по-малко и да се събуждат по-често от други на подобна възраст.

 

Вече има нов изцяло натурален и безопасен начин за справяне с коварното безсъние.

Релаксзон“ е името на интелигентната разработка, която връща надеждите за пълноценен сън на милиони хора по света. „Релаксзон“ е под формата на разтвор, в който са вложени всички съставки, които подпомагат заспиването по физиологичен начин, без това до води до неприятни странични ефекти.

ПРИРОДНО ТРИО ПЕЧЕЛИ БИТКАТА С БЕЗСЪНИЕТО

Освен така важният за заспиването Мелатонин, в „Релаксзон“ се съдържат още две изключително ценни съставки: Магнезий и Гама-аминомаслена киселина /ГАМК/. Магнезият подпомага дейността на централната нервна система, а ГАМК е незаменима аминокиселина, която сваля напрежението и възпрепятства прекомерното изгаряне на нервни клетки.

прочети още
БЕЛТЪЧИНИ-ВЕЩЕСТВАТА, БЕЗ КОИТО НЕ МОЖЕМ

Протеините трябва да се приемат ежедневно, тъй като складове и резерви за белтъчини в човешкия организъм няма.

прочети още
СВЕТОВНА ИНОВАЦИЯ В ПРЕДОТВРАТЯВАНЕТО И КОНТРОЛА НАД ДИАБЕТА

Натуралният екстракт „Глуцевия“ доказано намалява кръвната захар и липидните показатели до здравословни нива

прочети още
КАК ДА СЕ СПРАВИМ С ПРОЛЕТНАТА УМОРА

Широко разпространено е схващането, че винаги можем да получим всичко необходимо от храната, но това не винаги е напълно вярно. Често тялото ни „скрива“, че нещо му липсва и болестите, и състоянията, свързани с този недостиг, могат да се развият без видими симптоми. Едно от тези състояния е пролетната авитаминоза-нарушаване на нормалните жизнени процеси в организмам поради продължителното отсъствие на един или няколко витамина.

прочети още