Copyright © 2020. All Rights Reserved

КАК ДА СЕ СПРАВИМ С ПРОЛЕТНАТА УМОРА

9 април 2021
КАК ДА СЕ СПРАВИМ С ПРОЛЕТНАТА УМОРА

С настъпване на пролетта човешкото тяло сякаш се събужда от зимен сън, засилват се обменните процеси и организмът трябва да възстанови отслабената през зимата имунна система. Това води до нужда от повече енергия и значително повишаване на ежедневните нужди от белтъчини, витамини и микроелементи, с която промяна организмът не винаги успява да се справи.

Широко разпространено е схващането, че винаги можем да получим всичко необходимо от храната, но това не винаги е напълно вярно. Често тялото ни „скрива“, че нещо му липсва и болестите, и състоянията, свързани с този недостиг, могат да се развият без видими симптоми. Едно от тези състояния е пролетната авитаминоза-нарушаване на нормалните жизнени процеси в организмам поради продължителното отсъствие на един или няколко витамина.

Какво ще е нивото на витамини в организма през пролетта се дължи до голяма степен на това каква храна е консумирана през зимния сезон. Но авитаминозата може да е причинена също от:

  • Прекарани грип, COVID-19 или други остри респираторни заболявания;
  • Изтощителни условия на работа и недостатъчно почивка;
  • Прекалено много стрес в ежедневието;
  • Консумиране на плодове и зеленчуци, съхранявани или транспортирани прекалено дълго време, което драстично намалява нивата на витамини в тях;
  • Изчерпването на витаминните резерви поради някакви промени, които се случват в тялото.

Тази авитаминоза, наричана често „пролетна умора“, предизвиква някои смущения в организма на човека-ленивост, сънливост, общо неразположение, загуба на апетит, постоянна умора, ниски енергийни нива, затруднена концентрация, намалена рабостоспособност, липса на мотивация, лесна раздразнителност, забавени рефлекси и др.

Ключовата стратегия за борба с пролетната умора е да се минимизира стресът, да се увеличи приемът на витамини и да се повишат вътрешните енергийни нива. 

Как може да постигнем всичко това?

  • Ако работата ви е натоварена, правете редовни почивки. Прекарвайте повече в занимателни дейности, отколкото в напрегнати.
  • Излизайте повече навън и си осигурете достатъчно физическа активност. Дори 15-минутно излагане на кожата на слънце може да достави на тялото достатъчно количество Витамин D за деня. Упражненията и слънчевите лъчи повишават нивата на енергия и допринасят за добро настроение;
  • Пийте достатъчно вода. Водата пречиства токсините и засилва метаболизма. Дехидратацията може да причини главоболие и умора.
  • Включете в менюто си повече продукти, богати на витамини. Изключително подходящи са ранните зеленуци: спанак, коприва, лапад; зеленчуковите сокове; яйцата, ядките, лещата и бобът, рибата, а белият хляб е добре да се замени с пълнозърнест.
  • Наспивайте се добре. Осигурявайте си качествен и достатъчно продължителен сън.

 

Ценният Витамини D може да си набавите от новия продукт „Витазон макс“, който с добавените в състава Цинк, Селен и Магнезий подпомага дейността на имунната система, предпазва клетките от оксидативен стрес и благоприятства поддържането на мускулите и нервната система в добро състояние.

 

 

ПРИРОДНО ТРИО ПЕЧЕЛИ БИТКАТА С БЕЗСЪНИЕТО

Освен така важният за заспиването Мелатонин, в „Релаксзон“ се съдържат още две изключително ценни съставки: Магнезий и Гама-аминомаслена киселина /ГАМК/. Магнезият подпомага дейността на централната нервна система, а ГАМК е незаменима аминокиселина, която сваля напрежението и възпрепятства прекомерното изгаряне на нервни клетки.

прочети още
БЕЛТЪЧИНИ-ВЕЩЕСТВАТА, БЕЗ КОИТО НЕ МОЖЕМ

Протеините трябва да се приемат ежедневно, тъй като складове и резерви за белтъчини в човешкия организъм няма.

прочети още
СВЕТОВНА ИНОВАЦИЯ В ПРЕДОТВРАТЯВАНЕТО И КОНТРОЛА НАД ДИАБЕТА

Натуралният екстракт „Глуцевия“ доказано намалява кръвната захар и липидните показатели до здравословни нива

прочети още
КАФЕ НА ГЛАДНО СУТРИН ПРИЧИНЯВА СТОМАШНИ ПРОБЛЕМИ

Спазването на режим на хренене създава възможност за ритмична дейност на храносмилателните органи. Нередовното хранене през различно дълги интервали или пък редовното приемане на различни по количество храни довеждат до нарушаване на ритмиката на отделяне на храносмилателните сокове с произтичащите от това вредни последици.

прочети още