Copyright © 2020. All Rights Reserved

12 СТЪПКИ, ВОДЕЩИ ОТ ТРЕВОЖНОСТ КЪМ БЛАГОДЕНСТВИЕ

25 февруари 2021
12 СТЪПКИ, ВОДЕЩИ ОТ ТРЕВОЖНОСТ КЪМ БЛАГОДЕНСТВИЕ

Всеки страдащ от някакъв вид емоционално или тревожно разстройство може да премине успешно през него, спазвайки тези 12 стъпки.

 

Стъпка 1

Запитайте се: Кога започнахте да усещате симптомите на безпокойство и тревожност? Какво се случваше в живота ви тогава? За какво се тревожите най-често? Това може да бъде един голям проблем или множество по-малки неща, отразяващи мисловни модели, като безпокойство, неувереност, критичност, търсене на одобрение или вина. Тази ситуация или случка отразяват ли по-ранни травми, негативни убеждения или модели от детството ви?

 

Стъпка 2

Замислете се от какво трябва да се освободите, за да се почувствате по-добре – нещо от миналото или настоящето? Има ли някакво решение, което трябва да вземете? Например да напуснете работата, партньора си или ситуация, която вече не ви устройва. Коя част от вас трябва да „умре“, за да дадете живот на един нов Аз? В кои ситуации имате усещането, че сте попадналив капан, чувствате се безпомощни, излъгани, подценени, недостойни или безсилни? Кого критикувате или обвинявате за своето нещастие? Кого се опитвате да защитите или спасите? И на кого трябва да простите?

 

Стъпка 3

Какви негативни убеждения поддържате за себе си, другите или света? Кога се опитвате да угодите на другите, да удовлетворите техните очаквания, вместо да се погрижите за себе си? Кои свои мечти, желания, нужди или чувства сте загърбили? Кои части от себе си отричате? В кои отношения не обичате себе си достатъчно?

 

Стъпка 4

Как бихте могли да внесете повече радост, забавления и смях в живота си? Какво липсва в живота ви? Ако се забавлявате повече и имате това, което искате, как ще се промени животът ви?

 

Стъпка 5

Как най-добре бихте могли да поддържате тялото си? Например да пиете много вода, да се храните здравословно, да правите упражнения, да излизате повече на въздух и слънце, да си почивате повече и да спите достатъчно. Правете разтягания и се движете, спортувайте. Дарявайте си сетивни наслади. Престанете да мислите, а действайте!

 

Стъпка 6

Ако някой проблем се прояви като физически симптом или болест, запитайте се накъде иска да ви насочи тялото ви?

 

Стъпка 7

Какви предимства донесе състоянието ви в момента в живота ви? Как ще се промени живота ви, ако нямахте този проблем? Можете ли да си представите, че това вече е така? Чувствате ли някаква съпротива към тази идея? Избройте всички причини да искате да живеете без тревожност и да бъдете психически и физически здрави.

 

Стъпка 8

Какви убеждения имате по отношение на тревожността и нейните симптоми? Какво сте чули от другите за нея?

 

Стъпка 9

Какъв вид лечение би било добър вариант за вас? Психотерапия, хомеопатия, акупунктура, билки, масаж и мануална терапия, хипноза, хранителни добавки, енергийно лечение, лечение с медикаменти?

 

Стъпка 10

Върху какви проекти и цели бихте могли да се фокусирате, за да насочите вниманието си в позитивна посока? Понякога и това е достатъчно, за да се справите с проблема си, стига да се съсредоточите върху тези неща достатъчно силно, за да спрат тревожните мисли.

 

Стъпка 11

Какво мисли и чувства този бъдещ твой Аз, как живее? Какви нови избори прави той? Как бихте могли да се превърнете в този радостен и сияещ от здраве Аз?

 

Стъпка 12

На къде ви води тревожността? Как бихте погли да надскочите старите мисловни навици и модели от миналото -да изпълзите от тесния си пашкул и да се превърнете от какавида в пеперуда?

 

Тези 12 стъпки или част от тях ще ви помогнат да преминете от тревожността и депресията към благоденствието. До колко ще бъде успешен преходът, зависи от самите вас, но сигурното е, че вие ще извлечете ползи от всяка една от тези стъпки.

 

 Използван източник: Съзнателна медицина от Джил Едуардс
КАК ДА СЕ СПРАВИМ С ПРОЛЕТНАТА УМОРА

Широко разпространено е схващането, че винаги можем да получим всичко необходимо от храната, но това не винаги е напълно вярно. Често тялото ни „скрива“, че нещо му липсва и болестите, и състоянията, свързани с този недостиг, могат да се развият без видими симптоми. Едно от тези състояния е пролетната авитаминоза-нарушаване на нормалните жизнени процеси в организмам поради продължителното отсъствие на един или няколко витамина.

прочети още
КАФЕ НА ГЛАДНО СУТРИН ПРИЧИНЯВА СТОМАШНИ ПРОБЛЕМИ

Спазването на режим на хренене създава възможност за ритмична дейност на храносмилателните органи. Нередовното хранене през различно дълги интервали или пък редовното приемане на различни по количество храни довеждат до нарушаване на ритмиката на отделяне на храносмилателните сокове с произтичащите от това вредни последици.

прочети още
МНОГОБРОЙНИ ПРИЧИНИ ДА ИЗПОЛЗВАТЕ МАСЛО ОТ ШЕА

В продължение на векове маслото от Шеа се използва не само като козметична съставка, но и  като лечебен мехлем при болки в ставите, мускулни болки, натъртвания и навяхвания.

прочети още
КОИ СА НАЙ-ЧЕСТИТЕ ПРИЧИНИ ЗА БЕЗСЪНИЕ?

Безсънието е често срещано разстройство на съня, което засяга милиони хора по света. Състои в трудно заспиване, многократни събуждания през нощта, прекалено ранно събуждане сутрин, чувство на умора след ставане от сън. Безсънието не само влияе на енергията ни през деня и настроението, но може да навреди на здравето, ефективността в работата, концентрацията и като цяло да влоши качеството на живот.

прочети още